Midsommar + rep inför turnén!



Hej på er!

Jag hoppas att ni alla har haft en helt underbar midsommar, den mest svenska högtiden av dem alla. Och kanske också den underligaste? Jag undrar verkligen vad andra länder tror när de ser svenskarna fira midsommar... Det måste ju se otroligt roligt ut för människor som inte sett något liknande förut. Men varje nation har väl sina konstigheter, som för de som lever i det inte är så konstigt egentligen. 

Själv gjorde jag ingenting speciellt som vanligt. Midsommar har aldrig varit en högtid min familj firar på något särskilt sätt, så för mig är det inte konstigt att det blir lite hur som helst med firandedelen. Jag respekterar traditioner, men jag är inte så mycket av en person som tycker att högtider är det viktigaste här i livet. För mig blir det oftast som vilken annan dag som helst på året. Det slutar oftast med att jag blir smått irriterad över att affärerna stänger på konstiga tider som aldrig står på hemsidor eller dörrar. Det är bara stängt. Jaha? Men om jag behöver mjölk då? Nehepp. Tydligen inte. 

Ta hand om er och era familjer nu under dessa högtids...tider? Och sommarlov har ju de flesta av er såklart också. Det är väl om något en sak att fira, eller hur? För det har inte jag. Men jag kommer ihåg hur skönt det är med sommarlov, så njut av det när ni har chansen! 

Ja ja, puss och kram på er gullungar~











 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: elin borensved

så fin.

2013-06-22 @ 20:26:56
URL: http://xelin.blogg.se
Postat av: Amanda

Hur ofta köper du mjölk? Haha puss å kram tillbaka till dej gullunge ♥

2013-06-22 @ 20:27:40
Postat av: Y O H I O s p r i n c e s s

Haha den enda högtiden jag älskar att fira är julen, bara för att jag älskar vintern & för att allt är så mysigt! Pusspuss på dig själv ❤ :'3

2013-06-22 @ 20:28:04
URL: http://Mvphotos.blogg.se
Postat av: Felicia

Det är inte bara vi i Sverige som firar midsommar. Eller just termen "midsommar" är la svenskt men det är många som firar Sommarsolståndet(lr Litha inom Wicca). Fast sättet vi firar på är rätt sjukt haha

2013-06-22 @ 20:29:12
URL: http://vintervind.blogg.se
Postat av: Michikochan

Asså haha. Det är då man ska skaffa en ko. Till högtiderna ska man ha mamma-mu. Eller så kan man bara vara noga och ha mjölk hemma innan. Hmph. Svårt det där.

2013-06-22 @ 20:36:27
Postat av: Emmy K

Jag håller med om att det är smått irriterade att vissa affärer stänger på riktigt konstiga tider, men just högtider tycker jag om att fira men nackdelen är just att affärerna stänger tidigare än vanligt eller så kan dom helt stängt.
Tur för mig som bor i ett bra avstånd mellan två städer - Växjö och Jönköping. Som om inte det vore bra nog, jag besöker mina föräldrar ungefär varje helg förutom om jag ska iväg på ett event eller så.

Kanske borde man bunkra mjölk under högtiderna?

2013-06-22 @ 20:47:06
URL: http://emmysailorstar.blog127.fc2.com/
Postat av: MOMO

Hej käraste du! För mig har det varit likadant, min familj har inte heller brukat fira midsommar på något speciellt sätt. Jag är i Italien nu och hade helt glömt bort att det var midsommar...(^v^) Önskar att du också kunde få lite somnarlov och ta det lugnt och vila ut dig på men förstår att du har fullt upp nu med massor av uppträdanden och rep inför din turné. Kraaam på dig!♡

Postat av: Blaze the cat loves YOHIO

Ja. Jag håller med dig YOHIO. Varför måste affärerna på så konstiga tider. Som om man t ex behöver ha någonting viktigt ifrån affären. Som nu i det är mjölk. Var ska man få tag på mjölk då? Om där nu inte är någon affär öppen? Ska man då vara utan mjölk ändan till högtids dagarna är slut?
Nå ja. Puss och kram till dig själv gulleplutts YOHIO. Min lilla gullunge YOHIO och min största förebild jag har.:D

2013-06-22 @ 20:48:17
Postat av: Linus

Jobbigt när man inte kan köpa mjölk ja XD

2013-06-22 @ 20:49:39
Postat av: Amanda

Vet hur det känns, vi skulle åka och köpa Thaimat men fick se att ALLA j**la Thai restauranger och affärer var stängda!! Är super hungrig just nu😂 Men hursomhelst jag längtar till jag får se dig i Stockholm 5:e Oktober!! Puss på dej med Gullis!!😘

2013-06-22 @ 20:51:20
Postat av: Freaket_theonly

Jag har nog aldrig tänk ur den synvinkeln. Tur för alla som behöver saker ur affären att Sverige inte är ett Wiccanskt land för då firar man sju högtider.

Fast jag firar nio eftersom jag tvingas firar de kristna högtiderna också :P

Puss och kram på dig också

2013-06-22 @ 20:56:35
URL: http://wildtime.devote.se
Postat av: Anna Oddman

Puss och kram på dig vackraste du <3

2013-06-22 @ 20:59:16
Postat av: Amanda ~

Jaha? Men om jag behöver mjölk då? Nehepp. Tydligen inte.

Aaww, vad gullig du är! :} Firar inte midsommar så specielt heller, men när alla andra i familjen gör det är det lite svårt att inte göra det. Hoppas du fick en underbar dag iallafall, med lite sol? Om du inte tycker om solen så mycket, haha! ~ Tack för att du finns, och hoppas du tar hand om dig, kram! :)

2013-06-22 @ 21:23:01
URL: http://amandacolfer.blogg.se
Postat av: Hanna

Haha varför använder du och typ alla i din närhet exemplet "köpa mjölk"? ;)

2013-06-22 @ 21:36:01
Postat av: pinkiis

du får spara handlandet till senare.. leva på vatten <3

2013-06-22 @ 21:42:43
Postat av: Elin

Jag känner igen mig i irritationen över stängda butiker. Men att fira högtider är roligt! (^ ^) Något långt sommarlov blir det inte för mig eftersom min skola lägger APL perioder under sommaren. Men jag kommer hinna ha tre veckor i Tokyo iaf! (^▽^)

Kram på dig <3

2013-06-22 @ 21:44:30
URL: http://eliinpelin.blogg.se
Postat av: Hanna

Haha awh, vad gullig du är! ''Men om jag behöver mjölk då? Nehepp. Tydligen inte''. <3 Puss och kram på dig fina du

2013-06-22 @ 22:09:39
Postat av: Wilda

Puss och kram på dig med finaste!
Även om du inte firar midsommar hoppas jag att du iallafall fick lite vila
Love you 😘❤❤❤

2013-06-22 @ 22:10:57
Postat av: linni!

Haha! Köpa mjölk! Köper sällan mjölk eftersom det inte är... " det naturligaste " för mig. Men mjölk går ju åt iaf ;p
ÅÅÅÅÅ vad jag är glad att du finns! Synd bara att alla i min klass ratar dig... Men du är min största idol och förebild iaf<3
Är nu en stolt ägare av: en YOHIO t-shirt, ett. YOHIO linne och en CD med... YOHIO!!!!
Stackars dig som inte får nåt' sommarlov!<3

Puss och kram till världen bästa Yohio! <3

2013-06-22 @ 22:12:46
URL: http://karleksbrudarna.blogg.se
Postat av: elinor

Finaste du! ♥ Ha det jättebra i sommar YOHIO!

2013-06-22 @ 22:28:43
URL: http://nattstad.se/elinorgustavsson
Postat av: Tezz

Haha synd det är om dig!^^ Puss på dig med!<3

2013-06-22 @ 22:32:43
Postat av: Louise

Jaha sommarlov... Vad ska man hitta på? Ok. Jag ska ut och tälta med min bff, hennes syrra och hennes syrras kompisar. Sen ska man till Legoland om 1 vecka och sen ska vi till vår dommarstuga. Btw du fyller år på samma dag som min mamma, 12 juli? He he he jag grät på skolavslutningen eftersom min klass har varit så jävla bra och det har varit bra stämmning. Saknar redan gamla klass 4C/5C/6C...

2013-06-22 @ 23:01:13
Postat av: Julia Rosén

Jag planerade min Kyoto resa nästa år istället för att fira "riktig" Midsommar haha :3

2013-06-22 @ 23:24:46
URL: http://juliarosen.blogg.se/
Postat av: Wilda

Du är så underbar! :*

2013-06-22 @ 23:35:45
Postat av: dajojjo/jojjochan

Hej på dig med! :) jag hade en helt underbar midsommarafton som slutade med att jag fick början till lite lolita kläder hembeställda! :D jag hoppas att du också hade en underbar midsommar tillsammans med Sora och om nån mer var där ^^
Och hoppas att du får lite ledigt och hinner njuta av sommarennäven fast du inte har sommarlov och så ses vi definitivt i höst! :D puss & kram på dig med kawaii prince-sama! <3

2013-06-23 @ 00:57:04
Postat av: Wendy

Puss på dig med gulle!

2013-06-23 @ 01:02:16
Postat av: Tova

Man kan ju inget annat än att älska dig YOHIO!^^❤❤❤❤

2013-06-23 @ 10:45:00
URL: http://tovalindberg.wordpress.com
Postat av: Jenna13år

haha vad roligt du skriver

2013-06-24 @ 13:17:35
Postat av: jasmin

Jätte fin du är!

2013-06-24 @ 20:05:35
URL: http://stereolove.blogg.se
Postat av: Ithrenniel

När jag vart på internationella scoutläger har vi ofta haft dagar då vi visar upp något speciellt från just sitt eget land. Midsommarfirande och Luciatåg är en återkommande specialitet! ;) Och utlänningar tycker alltid att vi är jätteskumma som skuttar runt kring ett manligt könsorgan och sjunger om grodor. :P

2013-06-24 @ 20:11:01
URL: http://www.ithrenniel.blogg.se
Postat av: Annster

Fin :)

2013-06-24 @ 20:15:47
URL: http://annster.se
Postat av: Emma

Hej Yohio jag älskar dig så mycket och jag gråter bara för att jag ser dig eller på en tröja. kramar Emma.

2013-06-25 @ 08:47:44
Postat av: emma

Hej kära Yohio!
Har du testat att göra egen mellan mjölk någon gång, du har ju tillgång till det, allt som behövs till att tillaga en saftig mjölk.. ^^ Du behöver bara använda ett redskap, nee, det var ett litet sent midsommarskämt, min humor är väldigt skum.
Du vet att barnen vet inte vad de dansar runt.
Det är en stång med två ringar där uppe, stången åker ner i ett hål på marken, du vet vad det betyder O_o Sen har du alltid tillgång att köpa en ko på rea så får du alltid färsk mjölk, du behöver inte ens gå upp för sängen eller utanför dörren för att få lite mjöl. Nej men ha det gött, fina du! Pözzzzz :*<3
Ps: har du tatueringen på halsen bara för att du är en stjärna? Huggs ^^

2013-06-25 @ 19:59:47
URL: http://blogg.se
Postat av: MaRyAm ♥

Du måste komma till halmstad eller iallafall nära halland! Älskar dig!!!♥

2013-07-01 @ 11:04:23
Postat av: ELiSE

Vet du hur vacker du är?

2013-07-06 @ 15:19:33
URL: http://bellelabelle.blogg.se
Postat av: alara güner

Yohio äger! yay

2013-07-16 @ 14:30:21
Postat av: Jasmin

Gjorde inget speciellt heller.

2013-07-18 @ 02:46:52
Postat av: Alice

Desamma gullunge!:)

2013-08-03 @ 16:22:25
Postat av: hannah

Har du en riktig tatuering på halsen?

2013-08-19 @ 22:29:59
Postat av: Engla

( -_- ) super fin bild du är bäst ,,,

Visste du att du är den ända som kan vara så fin <333

2013-08-29 @ 19:36:21
Postat av: Emma k

Hej när jag ändå kollar igeonom din blogg måste jag
bara fråga en grej som jag grubblat mycket på

är det en tatuering du har på halsen?

2013-09-01 @ 16:54:07
Postat av: fyrklöver11

du är så söt yohio bara sån som du förkännar en stort beröm i från mig ebba yohio du är jätte söt i dina visula kei yohio efter som du är så smal och det ser ut som du är väll tränad fast du inte har ätit not på flera år så är du fortvarande den sötaste killen som finns och som alla älskar och känner så kommer jag att alltid älska dig yohio även när jag själv bor uppe i Sundsvall men jag kase inte blir granar men en då så kommer jag att älska dig även om du har fru och barn yohio inte för att jag vet sånt om dig så vill jag bara att du ska veta att jag kommer att alltid älska dig även om jag är i japan eller inte yohio efter som du är känd där nere i japan så tänkte jag se hur stort det e där nere yohio för det e väll väldigt stort där nere i japan och hur långt tar det för dig att åka till japan med flyget yohio tar det 24 timar eller 26 timmar för dig att åka med flyget till japan yohio men det är väll mer fans där än vart det e här yohio eller inte så säj mig yohio hur länge har du varit känd i japan yohio och när började du läsa och lära dig japanska efter som du kan flytande japanska jag kan några ord på japanska yohio typ 12 ord på japanska som ingång utgång hiss rulltrappa trappa och hund och katt mer kan jag inte det e det enda jag kan flytande utan papper resten måste jag ha papper till yohio men jag ska kunna utan till alla ord som jag har läst i böcker och så lyssnar jag bara på dig när du pratar japanska jag är förvånad att du kan så mycket om japan och jag så lite om japan men du har väll varit där många gånger innan och för rutt yohio det är var för jag älskar dig så mycket så över hela mitt hjärta yohio så puss och kram

2014-04-14 @ 19:44:50
Postat av: fyrklöver11

hej yohio jag älskar dig jätte mycket yohio

2014-04-14 @ 19:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0