Hemma igen! + Om Japanresan

God afton!

Nu har jag kommit hem från en till galen vistelse i Japan. Som vanligt har det
varit sinnessjukt... Givetvis mycket roligt också! Men garanterat sjukare än ni
kan föreställa er. Det är faktiskt ganska svårt att beskriva och förklara här i
bloggen, när ni inte varit med själva. Jag försöker så gott jag kan för att kunna
återskapa det lite i alla fall, dock!


Eftersom denna resans syfte var att göra promotion inför släppet av mitt Mini-
Album "REACH the SKY", så har det varit mycket att göra. Många intervjuer, med
fokus på TV för det mesta. Jag var bland annat med i "Waratte iitomo!" som har
över 10 miljoner tittare.
Den delen av programmet jag var med i var som en tävling.
Det är två personer från olika yrken som möter varandra, och grejen med det hela är
att man ska visa sina färdigheter inom yrket. Sina "appeal points" så att säga. Sedan är
det en jury som bestämmer vem av de två som vinner.
Mina två "appeal points" var mitt gitarrspel och att jag sjunger (på japanska). Min motståndare
var en pro-wrestler.
Hans två färdigheter var att sparka (och det förbannat hårt), och att
imitera L'arc~en~Ciel's sångare HYDE.
Han var förstås väldigt rolig när han imiterade, och
japanerna älskade det. De är nämligen väldigt glada i den typen av humor. Så han vann!
Inte för att det gjorde så mycket, för det händer egentligen inget speciellt om man vinner
mer än att man får sitta med i resten av programmet (inte prata, bara synas). Så no tears!
För mig räcker det gott och väl att ha synts i TV för över 10 miljoner tittare, haha.


Jag var också med i morgonprogrammet "Sukkiri!!" som jag varit med i en gång förut.
Då var det dock inte i studion, som nu, utan bara en grej jag spelade in i Sverige.
Denna gång spelade jag "SKY☆LiMiT" live i deras studio, tillsammans med back-up
medlemmarna från DuelJewel. Under programmet visade de också klipp som jag spelat
in hemma i Sverige (min hemstad, mina favoritsaker, etc), och klipp från mitt första besök
på ett Maid Café i Akihabara. Vad jag ska säga om det besöket vet jag inte riktigt... är mållös.
Det jag trodde om Maid Cafén var att det var tjejer i maid-kostymer som serverade mat och kallade
en för "Goshujin-sama" (herre). Och då bara det. Men nej, nej, nej. Jag hade så fel, så fel.
Denna kultur är också en för sig, som måste upptäckas för att kunna förstås. Det var hysteriskt.
När vi filmade för TV så började två av tjejerna uppträda en låt (det fanns en liten scen i mitten),
dansande och sjungandes. När de sedan pratade lade de till "nya" efter 80% av meningarna.
Och eftersom det var inspelning för TV skulle jag förstås gå upp och dansa med dem, när de
uppträdde en gång till. Så jag och TV-reportern dansade med dem, haha. Det var en speciell
upplevelse må jag säga! Ibland stämde alla andra maid-tjejer in i sången också, på speciella
tillfällen i låten. Det är en rolig kultur! Om ni åker till Japan, besök "Maidreamin" Maid Café.
Ni får ursäkta mig, jag fick inte ta bilder varken i TV-studion eller Maid Cafét, så ni får kolla på
dessa videos som någon laddat upp. Det är inte hela inslaget, bara när jag uppträder och lite
av det andra. Ni får nöja er med det dock, för jag har inga bilder att visa!






Bortsett från dessa två gigantiska TV-framträdanden, gjorde jag förstås fler. Men de är inte
lika intressanta att skriva eller läsa om, så jag skiter i dem helt enkelt. Hur som helst skulle
inlägget ta hundra år att skriva om jag inkluderade allt, ehe. Men jag blev bland annat intervjuad
av en idol-grupp som heter "Idoling!!!".

Runt release-dagen fanns jag lite överallt i Tokyo. Skivorna finns i både de stora skivbutikerna
och de mindre special-shopparna för Visual som "Like an Edison", "Zeal Link", etc.
Nedan är bilder från Like an Edison i Harajuku, följt av bilder från Tower Records i Shibuya.



Jag märkte sedan också att jag inte bara var på storskärmen i Harajuku, utan även i Shibuya.
Jag hann dock inte ta någon bild, för min iPhone var för seg... Jag blev så chockad när jag såg
det också, eftersom jag bara gick förbi och råkade se det av en slump. Så sjukt att se sig själv
på det sättet! Det går inte riktigt in i huvudet att det är en själv man ser.

En kväll åt jag middag med HIZAKI-chan. Jag hade inte träffat honom sedan i oktober, så det var
ett kärt återseende. Vi åt Yakiniku och diskuterade musik för det mesta. Han sprider ett enormt lugn
runt sig när man är med honom, så det är väldigt trevligt. Han är nog en av de minst stressiga japaner
jag känner. Och japaner är in general väldigt stressiga av sig, haha. I alla fall så sade han att Kaya ville
träffa mig. HIZAKI-chan skulle gästa på Kaya's turnéavslutning den 30:e, så han bjöd dit mig.
Ni kan läsa om det senare i inlägget!

Den 28:e hade jag mini-live i Shinjuku. Scenen var utomhus precis på Station Square, framför
Studio ALTA. Vi spelade 3 gånger samma dag, klockan 14, 16 och 18. Den dagen var det 26
grader och stekande sol. Ni kan tänka er hur varmt det var på scen... Sol PLUS scenljus. Ehe.
Trots värmen var det oerhört kul att spela! Det var sammanlagt 6000 personer som såg.
DuelJewel var återigen back-up bandet jag hade, och de är väldigt roliga människor.
Fantastiskt roligt att jobba med dem faktiskt, så det var skönt att ha ett back-up band
man kan känna tillit till. Jag har även lärt mig mycket, för de har varit med i scenen ett bra
tag nu. Lärorikt, lärorikt! Efter sista showen klockan 18 hade jag meet & greet på scenen.
Då fick de som ansökt om en biljett komma upp och få skivan signerad, skaka hand och så.
Under den tiden fick jag väldigt mycket presenter, som jag än inte vet vad de är. Universal
ska nämligen skicka de med posten, eftersom de inte fick plats i min resväska. Längtar att få
se vad jag fått för kul!
Jag och Hayato (DuelJewel, sångare)


Fanservice med DuelJewel's bassist Natsuki. Ni gillar det va? (^_-) Haha.






Den 30:e gick jag först på DuelJewel's talk event i Shinjuku. Gitarristen Yuuya hade fyllt
år, så det var ett birthday-event bara för fanclub-medlemmar. Jag skrattade mycket, haha.

Efter det åkte jag för att se Kaya's turnéavslutning.
Det var mycket folk i den relativt lilla
klubben, och nästan alla var klädda i lolita. Många kände igen mig när jag trängde mig förbi
kön för att sätta mig uppe på läktaren. Jag hade förstås inte mina scenkläder på mig dock, haha.
När showen började satt jag som fastklistrad, gapandes. Jag har alltid gillat Kaya, men aldrig sett
honom live. Hans utstrålning och aura på scen är obeskrivlig. Han har en otrolig scennärvaro, och
väldigt kraftig röst, även live. När han sjung "Ophelia" var jag tvungen att bita mig i läpparna hela
låten igenom för att inte börja gråta, det var så kraftfullt och känsloladdat. Få sångare lyckas med en
sådan impact. Mycket respekt till den mannen!
Konserten var uppbyggd som en teaterföreställning, och följde en story. Kaya skådespelade med
dialog mellan låtarna för att föra storyn vidare. HIZAKI-chan's roll i det hela var att spela Kaya's
lillasyster, som han mist. När HIZAKI-chan då spelade i några låtar, var det som ett minne Kaya
kom ihåg tillsammans med sin syster. Hela storyn i sig var fin, och konceptet höll hela vägen.
Mycket bra show. Om ni får chansen att se Kaya, rekommenderar jag starkt att ni gör det!


När showen var slut gick jag backstage och pratade med HIZAKI-chan och Kaya. Vi bestämde då
att vi skulle träffas i Shinjuku runt 23. Med det bestämt åkte jag därifrån för att träffa yu-ichi (AUBE)
och äta middag, det också i Shinjuku. Efter ett tag joinade också Baku (ex. Billy, nu Hana Shounen Buddies)
som är en av yu-ichi's bästa kompisar. Vi åt på ett ställe som heter "The Lockup". Läskigt.
Efter det gick jag till stället HIZAKI-chan och Kaya var på. Det var en privat bar inte så långt
ifrån stället jag ätit på. När jag kom dit var det dock fler än HIZAKI-chan och Kaya där.
Den största överraskningen var KÖZI (MALICE MIZER). Jag blev helt ställd, för MALICE
är ett av mina favoritband. Basisten från Plastic Tree och trummisen från KÖZI's solo
var också där (som även trummar åt Marty Friedman, känn på den!). En modell från tidningen
KERA var också där, och efter ett tag kom även KAMIJO (Versailles). Det var en mycket intressant
natt, och en bra avslutning på resan. Lugnt och stilla på en bar med massor av trevligt folk. Folk
med samma tänk, samma standard och livsstil som en själv. Jag älskar verkligen denna scen.
Jag älskar den från djupet av mitt hjärta, och jag älskar människorna i den. Att få dela samma vision
och syn på livet med dessa människor är underbart. Jag känner mig så hemma, verkligen.

Dagen efter åkte jag hem till kalla Sverige igen. Det är skönt att vara hemma på ett sätt, men ändå
tråkigt. Jag gillar livet där borta. Det är som två helt olika världar.
Men nu måste jag sova, detta inlägg tog längre tid att skriva än jag hade tänkt mig!
Har man mycket att berätta så har man...
God natt!
Puss puss


Kommentarer
Postat av: HoPeLeSsOpTiMisT

I just finished reading this long & fascinating travel journal of yours thanks to Google translator.(♡˙︶˙♡) (Swedish→English works pretty good, but not Swedish→Japanese!)



Although I already knew much of what you wrote here

(as I watched most of those TV shows & read Japanese news articles),it was still very interesting to read it through YOUR perspective,

especially how you feel about being in the V-Kei scene in Japan.



I am so glad that your trip was successful and you seem very happy about it!



As long as you keep following your heart, I will follow and support you!



♡はぐはぐ♡



HoPeLeSsOpTiMisT^(=・ェ・=)^

2012-05-06 @ 06:05:10
Postat av: Erling Swedenmark

Great! 8D

2012-05-06 @ 10:25:45
URL: http://facebook.com/ErlingSwedenmark
Postat av: Mikkiz

Du är extremt talangfull och jag diggar starkt att du cross-dressar :)



Sjukt coolt att våga göra det i Sverige (där en annorlunda stil lite är en utrotningshotad art)



hejja Yohio! Kram :D

2012-05-06 @ 15:03:21
URL: http://www.makeetas.blogspot.com
Postat av: Japan loover

When will you release the full version of "without wings"? I saw a teaser, and it sounded so beautiful. I cant wait to hear it <3



A big fan from norway

2012-05-06 @ 15:21:08
Postat av: crrow

Jag älskar verkligen din blogg. Du lever så jäkla coolt liv!



Ha det fint! Kram :)

2012-05-06 @ 19:05:48
Postat av: du er bare såå flink til det du gjør . elsker at du er deg selv. stoor fan fra norge C:

2012-05-07 @ 01:09:52
Postat av: Norge fan

Du er så talentfull! stå på!

2012-05-07 @ 15:34:45
Postat av: Emma Wallqvist

Hej!

Vet inte om du kommer ihåg mig men jag är ansvarig på Skylten i Lkpg och vi har bokat er ett par gånger till event som vi kallas Ichigo Café!



Har ett projekt ihop med ett distributionsbolag i Tokyo och fick just en länk av dom om jag visste vem du var! Hade ingen aning att du blivit big in Japan efter turnen ni gjorde efter sista spelningen hos oss! Jätteroligt verkligen!



Ville bara säga grattis och spännande då jag precis kommit hem själv från ett par veckor i Tokyo :)

2012-05-07 @ 17:41:05
URL: http://www.toki100.com
Postat av: Shinji

Hi! You're very talentful! I'm from Norway by the way. And my birthday is one day before yours, same year :D

You're my role model, even though you're one day younger...

I'm serious.

You're amazing!

Wish I could chat with you, I could really need some advice because I plan on debuting in Japan too.

If I ever have a chance........

I envy you for that. But... Keep it up... You're cool! :D

2012-05-08 @ 17:53:09
URL: http://kizutsukeru.tumblr.com
Postat av: Vilde

It's so sick that you're only 16 and your japanese is so good - and your guitar playing - DAMN! o_O Fan from Norway here too :D

2012-05-09 @ 18:13:17
Postat av: Norsk fan

Jeg elsker at du tør å skille deg ut! Du er så sykt talentfull.



Klemmer fra Norge

2012-05-16 @ 16:26:43
Postat av: Sebastian Holmén

Fortsätt med det du gör,

kommer med glädje se fram mot mer låtar från dig.



Ha det bra, hälsningar från örebro

2012-05-20 @ 04:07:29
URL: http://www.facebook.com/sebastianholmen
Postat av: Mari

You are so awesome. >.< ^^ I am a fan from Norway too c:

2012-06-04 @ 16:21:25
Postat av: Em

Fasen, du har verkligen nått drömmen :D Lagom känd, och i Japan dessutom! All creds to you, mate :) God fortsättning!

2012-06-16 @ 08:39:35
URL: http://nyaan.wordpress.com/
Postat av: Micki

Hittade precis din blogg - tack vare bloggerskan Foki ^^ - och åh vad kul det är att läsa om dina framgångar, vad du får vara med om mm. Jag önskar dig all lycka i framtiden och jag hoppas att du kommer gå långt - vilket du borde eftersom att du kan sjunga och framträda på ett sätt som verkligen får en att fastna! :)
Kram!

2012-06-16 @ 11:36:23
URL: http://citygirls.webblogg.se
Postat av: AngieRainbowFart

Shit, du är så jäkla cool :D Så stolt över att vara svensk ^o^ JAg måste bara fråga, kan du flytande japanska :3?

2012-06-17 @ 20:50:05
Postat av: Linda

Du er så heldig som har møtt Kamijo og Hizaki! Versailles og Seremedy er favoritt bandene mine! *o*
Elsker musikken din ~ ♥

2012-10-21 @ 15:42:44
URL: http://tut.blogg.no
Postat av: R.k

Hej! jätte bra låtar:)
och du är verkligen hur söt som helst.
ska bli spännande och följa dig.
du har ju min mejl, skriv gärna ett par rader till mig. God fortsättning. kram

2012-10-22 @ 09:22:40
Postat av: Ange

Heej! :D Jag älskar dina låtar och din stil och du är verkligen en söt person ^^ Kan inte du lägga ut flera bilder när du är i japan. Jag har alltid velat åka dit :3 och jag kan lite japanska (^.-)
Puss och Kram ^.^

2013-02-02 @ 22:21:13
Postat av: mini

blääää :(

2013-02-04 @ 11:34:59
URL: http://www.josefineperlstam.devote.se
Postat av: 7年間経営し続けて信用あるサプライヤー オロビアンコ 財布 メンズ 名古屋2014新品入荷低価

Highly effective strategies for handbags which you can use commencing this afternoon.
7年間経営し続けて信用あるサプライヤー オロビアンコ 財布 メンズ 名古屋2014新品入荷低価 http://www.rlsandassociates.com/news.asp?23/celmlggu/ksueqpcp/ysl-orobiancovhnaIzcl.html

Postat av: 専门売り场シャネル トートバッグ 激安グルーポン系サービス市場

Unique guide provides you with the run data on the handbags which experts claim just a couple of buyers know of.
専门売り场シャネル トートバッグ 激安グルーポン系サービス市場 http://www.stcroixenv.com/news.asp?22/ffocqtkn/cgvravqx/ysl-chanelpglrlmar.html

Postat av: 信用と品質に重视する ugg ムートン 京都豊富な豊富な

Report: handbags Will Have A Critical role In Any Organization
信用と品質に重视する ugg ムートン 京都豊富な豊富な http://www.thinkingproductivity.com/news.asp?9/grliddxt/xmtkzvod/ysl-uggmtbnGwpo.html

Postat av: クーポンルイヴィトン 財布 新作 2013 モノグラム豊富な店頭人気

The thing you don't understand concerning handbags might be costing more than you think.
クーポンルイヴィトン 財布 新作 2013 モノグラム豊富な店頭人気 http://www.showpro.ca/news.asp?27/yfyhrqvi/ysl-louisvuittonechalrmg.html

Postat av: 混合バッチ ugg dakota 梨花共同購入绝賛発売

Rumor: handbags Will Have A Key role In Virtually Any Management
混合バッチ ugg dakota 梨花共同購入绝賛発売 http://www.themulliganman.com/news.asp?28/dqrctxvg/ysl-ugglvcgGhrm.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0