Plugg

God afton på eder alla! 
 
I väntan på att DESAIHA-grabbarna ska anlända till Sundsvall sitter jag nu och pluggar kanji. Kanji är det tredje skriftspråket i Japan, taget från Kina långt tillbaka i tiden. Det är med andra ord kinesiska tecken med japansk betydelse och japanskt uttal. Eftersom en "vanlig" japan ska kunna ungefär 3000 så ligger jag lite efter. Jag kan läsa och förstå många fler än jag kan skriva, och i dagens digitaliserade samhälle behövs det egentligen inte att jag ska kunna skriva dem (man kan t.ex välja vilket kanji som är rätt om du skriver ett ord på mobilen eller datorn) så det jag gör är på många sätt ganska obetydligt. Men det spelar inte mig någon roll. Jag vill kunna skriva dem för att jag vill kunna det, helt enkelt. Och jag kommer behöva det när jag någon gång skriver för hand.
Lär jag mig någonting ska det vara fullt ut, och då är det inga undantag när det gäller kanji. Jag ska till slut kunna läsa - och skriva! - lika många kanjin som en helt vanlig japan kan, och gärna fler än så. Det anses nämligen fint att ha förmågan att skriva svåra och ovanliga kanjitecken, och ännu finare om man har en snygg handstil som en prick över i:et. Jag nöjer mig därför inte med att kunna precis så många som man ska, jag måste lära mig fler. Jag känner mig själv så väl att jag vet att jag inte kommer nöja mig så. 

Så därför sitter jag nu, klockan elva på kvällen en söndag, och pluggar kanji. Det finns otaligt många som skulle finna det tråkigt, men jag tycker tvärt om. Jag älskar att lära mig. Och detta är faktiskt något jag kommer ha användning av i mitt vardagsliv, både nu och i framtiden - inte som att lära sig vissa saker i skolan som jag kan intyga att jag aldrig haft användning av hittills i mitt "vuxna" liv.

Det är individuellt vad som är nödvändigt att lära sig och inte. Det är där skolan brister tyvärr. Någon som jobbar på ICA och har noll intresse för Japan eller japansk kultur, och inte har några som helst planer på att åka dit eller vara i kontakt med språket på något sätt, har ju inte användning av kanji, eller hur? På samma sätt har jag inte användning av att lära mig vad en kvot är. Typ någonsin. Det finns givetvis människor som har användning av det också, men jag är inte en av dem. 

Så där har ni ett tips av mig alla studerande - om ni vet vad ni vill satsa på att göra i livet, fokusera på att lära er allt det ni vet att ni kommer behöva först och främst. 
Vet ni inte än vad ni vill göra - fokusera på att lära er så mycket som möjligt av så mycket som möjligt. 
På så sätt kan man inte förlora. Är ni med? 
Kör hårt. Efter sommarlovet förstås! 
 
God natt på er alla~
 

Kommentarer
Postat av: Hannaa

Hej, vart kan man ta kvällskurser där man kan lära sig japanska? Jag bor i Skåne området och jag hittar inget. :(

2013-06-23 @ 23:16:23
Postat av: Amanda

Lycka till sötis! Kommer och ser dig i Stockholm i höst och jag längtar sjuuuktmycket!! God natt!

2013-06-23 @ 23:20:25
Postat av: Rebecca

Skadar väl inte att plugga lite under sommarlovet också? ;) Har man ett ämne som man älskar eller som inte finns i skolan kan man ju passa på nu när man är ledig. :) Så länge man tycker det är kul.
Puss och kram.

2013-06-23 @ 23:28:33
Postat av: Emmy K

Jag har lite Kanji de Manga själv och jag har ännu MYCKET att lära mig på vägen!!
Hursomhelst, kämpa på!!
がんばれます!

2013-06-23 @ 23:34:44
URL: http://emmysailorstar.blog127.fc2.com/
Postat av: Y O H I O s p r i n c e s s

Håller helt med dig. Jag vet redan vad jag vill och hur jag ska sträva efter det för att det ska ske, vad som krävs och vad som är helt meningslöst som inte behövs ett knast att kunna. Och jag är som du, vill jag något eller om jag ska göra något måste det göras fullt ut, allt ska vara perfekt, tihi. c': Nej men vill man något, då ska man *** gå in för det 100%. Det älskar jag med dig. ❤ ^ω^

2013-06-23 @ 23:37:28
URL: http://Mvphotos.blogg.se
Postat av: Amanda

Heja Yohio! Jag vet vad jag vill, det har jag vetat länge -konstnär,eller så ska jag bli poet .Jag börjar 1:an på gymnasiet nu i höst, men tänker hoppa av efter 1 år eller nått..å satsa på att måla eller skriva istället. Jag har alltid varit väldigt envis å bestämd. Jag tror på mej själv å bryr mej inte om vad andra tycker. Jag vet exakt hur mitt liv kommer se ut om 10 år..! Godnatt Yohio! <3

2013-06-23 @ 23:39:14
Postat av: Linn

Hej Yohio
Jag vet vad jag vill bli sångare jag har alltid hat fin sång röst har vänner och släkt sagt så jag ska
försöka fixa en karriär på nåt vis

Kram på dig Yohio

2013-06-23 @ 23:55:11
URL: http://linnsansj.blogg.se/
Postat av: RogerL

"På samma sätt har jag inte användning av att lära mig vad en kvot är."

3/4 takt?
åttondelsnot (1/8)

2013-06-24 @ 00:03:16
Postat av: a m a n d a

Ooh, ler verkligen stort när jag läser vad du skrivit. Och det här är en av anledningarna varför jag beundrar dig så sjuukt mycket, du får mig att tro på mig själv, och att jag kan göra precis vad jag vill. Jag ska börja göra saker fullt ut, som du! Jag såg en video någonstans där du sa något på scenen, något som jag har tänkt på varje dag. Du sa någonting om att "man ska göra vad man vill, och strunta i om någon stoppar än, för det här *du på scen* kan hända vem som helst." Och du måste bara veta hur mycke styrka det gett mig. För varje dans lektionen nu (även om jag hatar att se mig i spegeln i ett rum fullt av människor, där alla kan se om man gör fel) så har jag börjat tänka bort de runt omkring och bara fokuserat på det jag faktiskt älskar att göra, dansa. Så tacktacktack, kan inte tacka dig nog, för om min dröm går i uppfyllelse är en stor del tack vare dig! ~ Godnatt! <3

2013-06-24 @ 00:10:43
URL: http://amandacolfer.blogg.se
Postat av: Me!

Vad kul att du har uppdaterat så mycket nu de senaste dagarna, älskar att läsa vad du har att säga! Good night YOHIO!<3

2013-06-24 @ 00:14:00
Postat av: Blaze the cat loves YOHIO

Plugga du på YOHIO. Du är redan duktig på japanska. Fast du kan ju alltid lära dig mer.
Ja jag håller med dig.
God natt YOHIO min gullunge och sov gott sen när du läger dig. Love You YOHIO <3

2013-06-24 @ 00:16:41
Postat av: Wisslan

Lycka till ängel!
En sak jag inte förstår är hur japaner/kineser har mer färdighet och perfektion än resten av världen. För enligt mig så slår Japan/Kina den övriga världen i kultur. Särskilt i konst och musik.

2013-06-24 @ 00:34:04
Postat av: アリス

Så sant! ^^ Fast jag pluggar japanska trots att jag inte har någon användning för det - 日本語はとても楽しいです! Men lite roligt ska man ju få ha? ;)

2013-06-24 @ 00:34:09
Postat av: sara

Lycka till jag vet vad jag vill och jag behöver bara 3 år på gymnasiet och 2år på en vätrenärskola och sen får jag jobba med det som jag har velat sedan jag var 6 och jag är 13 nu så jag ska börja 7efter sommaren så jag ska gå i skolan 8 år till och jag tycker inte om skolan oxh plugga något jag inte behöver om 8 år men jag får jobba med det jag vill:)
Tack du betyder mycket för mig yohio du får mig att göra vad jag vill vara den jag är tack tack jag älskar sig för det love to u

2013-06-24 @ 02:20:07
URL: http://yohiosliv.blogspot%20se
Postat av: Wilda

Jag känner mig glad när jag läser det här, du får en att tro.
Tack fina du ❤

2013-06-24 @ 06:42:03
Postat av: Maria-J82

Hej!
Jag tycker inte alls att det är konstigt utan beundrar dig för din passion över språk, musik m.m
När man brinner för något är det bara att köra på och inte ge upp vissa kan tycka att man är besatt men jag kallar det att vara "dedicated and commited to something".
Det är härligt att läsa din blogg, det är både inspirerande och motiverande inte bara för de unga utan för oss äldre oxå. Keep up the good work!

2013-06-24 @ 08:29:51
Postat av: Louise

Jag sattsar på musiken. På min nya skola kommer jag gå estetisk profil med inriktning på musik och sen ska jag gå musik på gymnasiet eller det ser så ut just nu men det kan ju ändras. Börjar bara i sjuan. Jag gillar oxå språk och är ganska duktig på bådeengelska och svenska gramatik. Men jag är ett språkhuvud och det beror nog på att jag började prata 4 ords meningar när jag var mindre än ett år. Hehe jag var 10 månader....

2013-06-24 @ 08:39:39
Postat av: Emmy ^_^

Lycka till med Kanji pluggandet! I skolan satsar jag mest på språkämnena (franska,svenska,engelska och ryska) och idrotten för jag älskar dans!!! Aja haha puss på dig!<3

2013-06-24 @ 09:11:13
Postat av: Wendy

Lycka till!! Jag håller på att plugga Japanska... ;)

2013-06-24 @ 09:56:45
Postat av: Wilda

Du är så klok! :3

2013-06-24 @ 10:04:33
Postat av: YohioLover🌸

Naaw!^ω^ Du är så söt! Du och jag ska gifta oss med varann nån gång i framtiden!😉 Jag tänker bli sångerska och vet redan mitt artistnamn! ❤

Hugs and kisses Yohio❤
Från en 12-årig tjej❤

P.S. Jag kan alla dina låtar utantill! Även de japanska...❤D.S.

2013-06-24 @ 10:41:24
Postat av: YohioLover🌸

Och vi har samma modell och färg på mobilen: en vit iPhone 5!❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

2013-06-24 @ 10:43:31
Postat av: Em

Gick på kurser där jag lärde mig japanska, då lärde jag mig dock inte kanji...
Har typ glömt bort allt jag lärde mig där, nu kommer jag bara ihåg några fraser typ.

2013-06-24 @ 11:05:48
URL: http://yohio.bloggplatsen.se/
Postat av: Alma

Yohio, du är fantastisk och jag tror att du kommer att förändra mycket till det bättre!<3

2013-06-24 @ 13:25:20
Postat av: Elin

Jag skulle vilja ha tid till att plugga på det jag vill, men skolan tar upp all den tiden till annat plugg. Jag är en sån person som inte nöjer mig med godkänt som betyg utan satsar på högsta betyg i varje ämne, därför tar det upp stor del av min tid. Tur att jag ska till Tokyo i sommar och plugga Japanska! (^ ^) Jag längtar.

Kram på dig <3

2013-06-24 @ 20:20:40
URL: http://eliinpelin.blogg.se
Postat av: Big YOHIO-fan, 36 :)

Du är verkligen fantastisk! Din musik och du själv! Tack så mycket och lycka till från Estland! ❤
It is just great to read, see and hear about such an intelligent, talented, charming and good person as you are. Thanks to you I have also started to understand the point of Twitter, Facebook etc. which I have not been interested in before because I think that it is best to communicate with friends directly but now I see how these things able to unite people with similar views all over the world.
P.S. You deserve a 'sommarlov' as well! :)

2013-06-24 @ 20:43:58
Postat av: Doris Yohios största fan

åhh, du är såå söt, jag vill gifta mig med dig, bokstavligen!

2013-06-24 @ 22:02:23
URL: http://dorisdorranosterlund.blogg.se
Postat av: Cornelia

Du har så rätt YOHIO ❤.

2013-06-25 @ 21:31:29
Postat av: Zigne

Hej, jag vet att du kanske inte har tid att läsa alla dina kommentarer men jag har en fråga.

Jag skulle vilja lära mig Japanska, jag har kollat lite på Hiragana, men jag förstår inte grammatiken.

Om du har några tips på ställen som man kan lära sig det på, eller om jag helt enkelt har börjat i fel ände så skulle jag bli tacksam för svar.

Ps. Det lät som om att jag skrev en väldig formell "komentar" för att vara 12 år xD

//Zigne

2013-06-25 @ 22:43:00
Postat av: Dajojjo

Min dröm har alltid varit att få en "lektion" av YOHIO-sensei i japanska! <3 så du anar inte hur stort jag ler just nu och hur mycket jag uppskattar att du skrev just det här blogginlägget ! Jag är verkligen sjukt glad och du uppmanar alltid mig att göra det jag vill och kämpa för det! Hoppas jag får dig och le lite när du läser detta för du får mig och le flera gånger om dagen! Puss och kram <3

2013-06-26 @ 00:16:03
Postat av: Dajojjo

Glömde skriva att vi ses i min hemstad Örebro i höst ! C:

2013-06-26 @ 00:18:36
Postat av: RJ99

jag ser att du tog bort mitt inlägg var det för negative eller är för att jag skriver kevin som du hetter ? jag inte ett av dig galna fan utan jag är person som tror på dig , jag var att du kan bätter en den såkallade musik som du gõr idag lägge , eller har jag fel om dig ? ....... p.s TIIIIME IS ON MY SIIIIDE !!!

2013-06-28 @ 01:44:04
Postat av: ida

hej yohio jag älskar dig du är underbar person du gör mig rörd av alla dina låtar nu kan sjuga din låtar på janspska jag tycker om solon på din gittar jag saknar dig love yohio jag vill ha alla dina kläder jag galen i glitter du fiss i mitt hjärta love you yohio

2013-06-28 @ 08:44:57
Postat av: Yohiolover

Jag kan lite japanska, men jag lär mej mer och mer. Jag lär mej lite på instagram , tidningar och youtube. Jag kommer till Piteå och ska se dej!! Jag längtar så sjukt mycket!! Chu💖😘

2013-06-30 @ 19:46:37
Postat av: Johan

Om du ska ha framgångar i livet så måste du lära dig även tråkiga saker. Jag menar inte framgångar som i att du är en stor artist nu utan som i att personligen växa och vara allmänbildad. T.ex. Om du inte vill göra bort dig så bör du veta vad en kvot är. I japan anses det oförskämt att inte lära sig seder och bruk, liksom att använda sig av formella ord och visa respekt till jämlikar och till äldre och mer erfarna än du själv. Jag låter lite hård nu, men japaner är strikta ibland. Med din attityd och dina japanska ord som jag hört dig tala så anser jag att du brister i 'hur' du uttrycker dig. Det måste vara mer respektfullt om japaner ska ta dig på allvar. Det handlar inte bara om dig och vad du vill lära dig, utan också hur andra uppfattar dig, eftersom "jag kan flytande japanska" inställningen kan misstolkas om du talar japanska på ett extremt oartigt sätt.

2013-07-06 @ 19:29:07
Postat av: Yazmine

Det var väldigt bra skrivet! :)

2013-07-07 @ 00:58:31
Postat av: Kisshu (>人<;)

Åh, jag föörsökte plugga kanji, men nej Det Gick Inte Helt Enkelt (;´Д`A Ajaa...

2013-08-03 @ 02:54:44
Postat av: Yuki

Du vet alltid de rätta orden <3 kram Yohio och hoppas allt går bra på din turné, önskar all lucka till dig och bandet kram.
~Yuki

2013-09-15 @ 01:01:02
Postat av: angelica

Super bra älskar yohio du äger

2013-09-19 @ 13:39:54
Postat av: Fanny

Hej!
Om det är något land jag vill åka till så är det Japan.
Jag ÄLSKAR Japan.Jag är super intresserad av Japan.
Jag tränar på att skriva Japanska bokstäver är inte så bra på det men övning ger färdighet.
Förresten du är SUPER bra du gör så bra låtar och du sjunger också SUPER bra.

2013-10-11 @ 22:35:50
Postat av: Emilia persson

hej!
Emilia och Emelie vi gillar dig vi har din fans.

från Emilia

2013-12-25 @ 18:13:32
Postat av: sofie Qweenbaker

hoppas du kan allt snart

2013-12-31 @ 15:19:31
URL: http://www.wendy.bloggplatsen.se
Postat av: roe-marie

hej jag heter rose-marie du var bra och snygg vill du ha mitt nummre

2014-02-06 @ 15:03:34
Postat av: rose-marie

hej på dig mitt nummer är. 073-0974087 du kan riga till mig klokan 9 ikvll om du har ingt att göra i kväll puss kram

2014-02-06 @ 17:13:42
Postat av: rose-marie

du kan ju skriva till mig yohio nu om du vill puss kram yohio

2014-02-06 @ 21:26:32
Postat av: rose-marie

hej på mig yohio vad gör du i dag då du kan ju skriva till mig i dag för du har mitt nummer puss kram yohio

2014-02-07 @ 09:57:17
Postat av: rose-marie

hej på dig yohio du och jag kan träff du har mitt nummer snälla sötta yohio så skriv till mig i morgon på mobilen puss kram på dig yohio

2014-02-08 @ 02:36:01
Postat av: ebba

du är värkligen den sötaste man någonstng har sett

2014-03-16 @ 10:38:20
Postat av: ebba

du skriver vackra låtar på japanska och engelska
du är verkligen söt med stora bokstäver tycker jag
men du gör vackra musik video för mig är du den som kommer vara för alltid i mitt hjärta översett vad du gör så gör du mig glad även om du inte är på tv
men du är vacker som en blomma

2014-03-16 @ 10:45:53
Postat av: ebba

du är den sötaste och den finaste man någonsin kan
drömma om i alle fall i mina drömmar och i mina ögon
är du den sötaste man kan önska sig

2014-03-16 @ 10:54:18
Postat av: ebba

hej yohio jag har ont i halsen och i huvudet jag tror att jag håller på att bli sjuk nu men jag lovar dig att jag kommer på dina koner i Stockholm i sommar
jag längtar dit för att få se dig i gen yohio du är ju så söt sötis älskar dig yohio från den som älskar dig mest och som är ett stort fan till dig så är det väldigt vikt it att du vet det för du ska bara en sötare kille kan man inte önska sig så var rädd om dig själv medans min kompis står har och slår huvudet i bordet .

2014-03-28 @ 19:31:34
Postat av: ebba

yohio jag är älskar japan då menar jag det att jag var i japan föra året och såg dig där det var sjukt stort i gen för med Stockholm eller hur yohio men var bode du nån stans yohio efter som du år i japan vare år så vilket hotell bor du på när du är i japan för min kompis letar efter dig på hotellet där vi var
yohio men hon hittar inte dig yohio

2014-03-28 @ 19:41:10
Postat av: ebba

vart var du nån stans yohio i japan var du Tokyo

2014-03-28 @ 19:44:00
Postat av: ebba

till min älskling yohio en dag när du får göra precis vad du vill så länge jag är med
yohio du vår göra precis som du orkar att ha mig nära för ännu ser jag dina tårar ännu hör jag din röst jag kommer i håg ditt leende jag kommer aldrig lämna dig

2014-04-08 @ 17:03:56
Postat av: ebba

yohio jag älskar dig 100% om du lär mig att skriva japanska och spela gitarr yohio så lovar jag att du finns i mitt hjärta yohio så vad säjer du vill du lära mig gitarr eller yohio du jag ska flyta till Sundsvall och bo där när jag blir 20 år eller 18 år
yohio du är den sötaste som finns i hela värden in har så vackra ögon som du har inte för att över driva men du är ju så söt i vår historia hjärtkrossat hotell och sky limit yohio du måste vara stolt över dig själv yohio det är jag i alle fall yohio jag
är stolt över att du är så modig och att du vågar att upp trädda in för så mycket folk yohio är du inte rädd för att tappa bort dig i texten du sjunger yohio i så fall du som är så moddig av dig kan du lära mig det för för jag står på sen så tappar jag bort mig i texten yohio men du har ju gort det här tusen gången så du bodde klara dig utan text mo du klarar det klara jag det då också eller hur yohio eller jag är eller har sen skräck för om det är för mycket folk som tittar så blir jag förvirrad och sjunger fel och det vill jag inte för att jag ska sjunga på avslutningen på skolan nu om 7 veckor hur gör du när du ska sjunga in för folk yohio jag älskar dig för alltid yohio jag drömmer om dig att du och jag är i samma område och att det blir bättre och bättre för varje gong jag ser dig gå på vägarna
vid om råden där jag är i mina drömmar finns bara du och jag för allt tid yohio

2014-04-08 @ 17:51:09
Postat av: ebba

jaj kommer att skriva en vacker sång till dig yohio hur det e att ha anorexia det är svårt att äta mat när andra gör det men jag har anorexia men du är lika vacker en då yohio

2014-04-13 @ 16:31:21
Postat av: ebba

hej yohio du är värdens sötaste kille som finns yohio men trots om du är smal så är du vackrast i hela värden yohio en som du kan man inte slita sina ögon i från med såna ögon och såna vackert leende som du har yohio så dör man eller så gråter man för såna ögon som du har har ingen annan då menar jag det för såna vackra ögon som du har så kan man nästan gråta
yohio mina tårar faller för att jag hörde att du hade anorexia yohio och jag tycker synd om dig som har anorexia yohio men var inte orolig yohio jag har alltid en plats åt dig i mitt hjärta yohio och den platsen ligger längst in i mitt hjärta yohio så jag kommer ge dig blommor varje gång du har namnsdag och födelsedag yohio och även om du har tagit studenten yohio så kommer jag att ha en plats i mitt hjärta för dig även om du har flickvän så respekt för det men då har jag en plats i mitt hjärta för er två yohio och när du är i japan och har spelar musik så kommer du att vara den som jag älskar mest yohio pussar och kramar från ditt stora fan ebba

2014-04-13 @ 16:51:31
Postat av: Anja

Aaaaaaaa yohio vad heter du på instagram

2014-05-17 @ 11:20:25
Postat av: [email protected]

Hejsan yohio jag ebba keisu älskar dig så himla mycket att jag har skrivit en text till underbara vackra yohio som alltid kommer finnas i mina drömas slut och vänta på att få hålla hårt i min hand som är varm och mjuk men även om du är båtrace mot mitt slut så kommer du yohio altid finnas i när heten om nånting händer men bara i mitt hjärta yohio men du är den enda i mitt liv som förstår mig och det är varför som jag älskar dig så mycket yohio det är varför som jag har en texet till vackra dig ochom dina vackra underbara juvliga mörk grön bruna ögon .

2014-11-18 @ 16:27:13
Postat av: [email protected]

Hejsan yohio jag ebba keisu älskar dig så himla mycket att jag har skrivit en text till underbara vackra yohio som alltid kommer finnas i mina drömas slut och vänta på att få hålla hårt i min hand som är varm och mjuk men även om du är båtrace mot mitt slut så kommer du yohio altid finnas i när heten om nånting händer men bara i mitt hjärta yohio men du är den enda i mitt liv som förstår mig och det är varför som jag älskar dig så mycket yohio det är varför som jag har en texet till vackra dig ochom dina vackra underbara juvliga mörk grön bruna ögon .

2014-11-18 @ 16:27:15
Postat av: Ebba

Jag älskar dig jätte mycket jag älskar din smak av kläder jag älskar dina fåglar din katt och din hund luna

2015-10-17 @ 16:03:38
Postat av: Ebba

2014-04-13 @ 16:31:21
Postat av: ebba
hej yohio du är värdens sötaste kille som finns yohio men trots om du är smal så är du vackrast i hela värden yohio en som du kan man inte slita sina ögon i från med såna ögon och såna vackert leende som du har yohio så dör man eller så gråter man för såna ögon som du har har ingen annan då menar jag det för såna vackra ögon som du har så kan man nästan gråta
yohio mina tårar faller för att jag hörde att du hade anorexia yohio och jag tycker synd om dig som har anorexia yohio men var inte orolig yohio jag har alltid en plats åt dig i mitt hjärta yohio och den platsen ligger längst in i mitt hjärta yohio så jag kommer ge dig blommor varje gång du har namnsdag och födelsedag yohio och även om du har tagit studenten yohio så kommer jag att ha en plats i mitt hjärta för dig även om du har flickvän så respekt för det men då har jag en plats i mitt hjärta för er två yohio och när du är i japan och har spelar musik så kommer du att vara den som jag älskar mest yohio pussar och kramar från ditt stora fan ebba
2014-04-13 @ 16:51:31
Postat av: Anja
Aaaaaaaa yohio vad heter du på instagram
2014-05-17 @ 11:20:25
Postat av: [email protected]
Hejsan yohio jag ebba keisu älskar dig så himla mycket att jag har skrivit en text till underbara vackra yohio som alltid kommer finnas i mina drömas slut och vänta på att få hålla hårt i min hand som är varm och mjuk men även om du är båtrace mot mitt slut så kommer du yohio altid finnas i när heten om nånting händer men bara i mitt hjärta yohio men du är den enda i mitt liv som förstår mig och det är varför som jag älskar dig så mycket yohio det är varför som jag har en texet till vackra dig ochom dina vackra underbara juvliga mörk grön bruna ögon .
2014-11-18 @ 16:27:13
Postat av: [email protected]
Hejsan yohio jag ebba keisu älskar dig så himla mycket att jag har skrivit en text till underbara vackra yohio som alltid kommer finnas i mina drömas slut och vänta på att få hålla hårt i min hand som är varm och mjuk men även om du är båtrace mot mitt slut så kommer du yohio altid finnas i när heten om nånting händer men bara i mitt hjärta yohio men du är den enda i mitt liv som förstår mig och det är varför som jag älskar dig så mycket yohio det är varför som jag har en texet till vackra dig ochom dina vackra underbara juvliga mörk grön bruna ögon .

2015-10-17 @ 16:16:21
Postat av: ebba keisu

hej jag tycker att du är snygg och vacker och snäll och rar mot alla dina fans yohio och jag är stolt över det bara så du vet det min vackraste ängel på denna jord går inte ens att beskriva den kärleken och vänskap som du har get mig yohio du är den som yohio så jag hoppas att du för står hur mycket min vaqkraste ängel på jorden kram ebba

2016-04-18 @ 12:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0