NO ESCAPE

God eftermiddag!

Om två dagar släpps vår singel "NO ESCAPE" digitalt på iTunes och Spotify!
Låten är också med på albumet som släpps den 8:e Augusti här i Sverige. 

För er som lyssnat på Seremedy's första 4 låtar, kommer detta nog både vara
en överraskning och inte på samma gång. Vårt sound har utvecklats sedan jag
skrev de låtarna, och det väldigt mycket. Just "NO ESCAPE" har ett tugnt sound
i stil med våra tidigare låtar som "DISTANT FUCKER", men mycket mognare och
mer tekniskt. Något som också kan vara en intressant liten notis är att både jag
och SEIKE sjunger tillsammans på refrängerna. Våra röster smälter väldigt bra
ihop när vi sjunger tvåstämmigt! Det kan också vara roligt för er som gillar när
jag sjunger i mitt soloprojekt. Denna gång på Engelska dock. (^_-)

Vi spelade även in en PV (musikvideo) till låten för ett par veckor sedan. Det
tog cirka 27 timmar (i streck) att spela in den, så det var en riktigt lång och 
krävande process. Till skillnad från "Bulletproof Roulette" PV:n så kommer vi
faktiskt att släppa denna. Det lär nog bli en dag eller två efter själva singeln 
släpps. Inte långt kvar alltså! Ser ni fram emot det?

Om ni inte redan sett det så finns det en liten trailer uppe på YouTube:



Det börjar också bli dags att köpa biljetter till vår spelning på Klubben, Stockholm den 4:e Augusti!
Biljetter finns på Eventim.sehttp://goo.gl/78Wpv
Det kommer att bli ett fullspäckat event där vi spelar de nya låtarna från skivan, tillsammans
med massor av annat skoj! Kom och lek med oss och vi blir lyckligast i hela världen☆
Hoppas att jag får se er där!!

Puss puss,
YOHIO
 
 

Kommentarer
Postat av: Didyme

Det blir intressant och höra era nya låtar, och dig sjunga på engelska :)

2012-07-16 @ 17:21:40
URL: http://tothebeatofmusic.blogspot.com/
Postat av: Alex^w^

Längtar till jag får höra ere nya låtar^__^ Och att du och SEIKE ska sjunga tillsammans ser jag frammemot!!
Jag är jätte ledsen att jag inte kan komma och se er spela :'(
Men lycka till iaf<3

2012-07-17 @ 18:18:22
Postat av: Pachi Pachi

Såg precis eran nya musikvideo, och ville bara säga att jag är grymt imponerad! Seremedy har växt och kommit till en helt annan nivå än tidigare. Bra jobbat! Jag rr nyfiken på resten utav låtarna på nya skivan. Är det du som skriver alla låtarna? C:

2012-07-19 @ 23:50:02
URL: http://pachipachi.blogspot.com
Postat av: P-A

Hallå!

Vad duktiga ni är alla i bandet, redan vid den åldern, tummen upp! Ni har potentialen att lyckas komma långt inom musiken. Lycka till!!

2012-08-07 @ 23:08:46
Postat av: Mjau

Herreminje. Hittade dig via recensionen av Seremedys skiva i DN. Du är helt fantastisk på gitarr, och jag är så avundsjuk på dina japanskaskills. Tror att du kommer komma långt.

Och detta lär väl inte vara någon nyhet för dig, men jag måste tillägga att du är väldigt söt. <3

2012-08-28 @ 13:28:35
URL: http://objetdudesir.tumblr.com
Postat av: varg

Att säga att människorna från din hemstad är bonnlurkar i P3 var väl ändå rätt onödigt? För det första så blir ju faktiskt dina fans i sundsvall besvikna (jag bla) och för det andra så blir det ju bara svårare att vinna nya fans. Tycker istället du ska vara stolt över sundsvall och prata gott om staden så kommer nog sundsvallsborna hänga med mer och mer.

2012-10-18 @ 23:01:24
Postat av: Anna Karin

Hej! Såg dig för första gången p Skavlan ikväll! Blir jätteintresserad av detta! Tycker det är grejt att du tar plats o gör din grej! Mvh Anna Karin

Postat av: Jörgen

Hey Yohio. Do you have an personal e-mail adress? I wanna send an personal mail to you personally,how can I reach you?

Please send me your e-mail adress on : [email protected]

hoping to hear from you :)

2012-10-21 @ 11:08:34
Postat av: Pernilla

såg på skavlan! grymt!

2012-10-22 @ 03:43:23
URL: http://priscilla.myshowroom.se/
Postat av: Ditt Största Fan ! 8DD

Hej! Ja är 9 år och ÄLSKAAAAAR dig! du är världens sötaste ^^ Och Jag Älskar Manga Och Dig Och Kawaii Och den stilen du har!^^ Dina Låtar Är Fantastiska! Jga Fattar Inte Hur du är sååååå bra! Mamma Visade Mig Dig Och Ja Älskade Dig På Direkten! Men sorry o.o det här är ingen kommentar men jaja .. Baaaj Baaaj // En Flcika som älskar dig inte kär men du i själva bokstavligheten .. :D (Sorry För FelStav) =^.^=

2012-10-22 @ 15:41:26
Postat av: Ja Den 9åriga flickan ..

Hej! Svara Gärna Glömde Jga Säga ^^ :D

2012-10-22 @ 15:43:07
Postat av: Gubb-Robert

Inte min blogg. Mitt första inlägg. Mja, tyvär så tror jag att du får svårt att plantera din artist i Sverige. Satsa på japan och blogga om allt därifrån. Även sånt du inte själv direkt är inblandad i. Bara det är nytt, exotiskt och Japanskt. Några förslag av mig för din artist. Någon i ditt management fotograferar dig med många bilder som sätts samman till en mangaserie med foton. Inte vit botten i pratbubblorna utan fotobakrunden. Är fotobakgrunden ljus så får denna mörktonas i pratbubblan. Vit text när fotobakgrunden är mycket mörk. Denna fotomanga visar ditt artistliv. Fotografera dig då och då med halvnakna tjejer. Hamnar du i Sverige i "After Dark-divisionen" så blir du bara bögförklarad och därmed får du alla nättrollen på dig. Dåligt för affärerna. Och onödigt då jag anar att du är hetro.

2012-10-25 @ 10:46:40
URL: http://thepalmzzz.blogg.se
Postat av: Gubb-Robert

Hej igen! Jag har hittat på ett till artistnamn åt dig. YOHIO HEN en ordlek på XXXX san. Om nu inte Hen betyder något opassande på Japanska förstås. Hen är naturligtvis debatten i somras (2012) om det könsneutrala ordet hen (på finska hän) som förslagsvis ska ersätta han och hon. "Vi är bara människa med bröst och slida alternativt utan bröst och slida." Hur länge kan du vara Lolita Hen? Jag hörde på ett radioprogram för många år sedan om ungdomsstjärneindustrin i Japan. Var det vid 20 år? som stjärnan anses för gammal och bara försvinner för att bolaget ska kunna lansera en ny 15-årig stjärna. En del av dessa exstjärnor hade svårt att acceptera sitt försvinnande och började med sitt missbruk. Det är en helmediavärld med "pojkbander" och de blir ihop med varandra, men bara platoniskt. Tänk inte ens på det. Ska du ha nån chans i Sverige så måste du få Japans specialbehandling typ "Killen som är så häftigt hetrokåt på brudar att han har blir en tjej. Lilla Melodifestivalen i morgon kväll på SVTB(arn) kanalen.

2012-10-25 @ 12:57:15
Postat av: Gubb-Robert

Fel! Lilla Melodifestivalen visas i SVTB Lördagen 17 november 2012, klockan 19:15-19:45 (Inför Lilla Melodifestivalen) och lördagen 24 november 2012, klockan 19:00-20:00 (Lilla Melodifestivalen). Tävlingen avgjordes i somras. Man tittar för att kanske någon av ungdomarna kommer att bli något stort och då har man sett den kommande artistens först medieuppträdande. Detta gäller både vinnaren och de övriga deltagarna i Lilla Melodifestivalen. Sveriges Radio P3 spelade en Yohio-låt och programledaren "avade" artisten med engelskt uttal av Yohio. Det ska val föresten vara kort utal av sista bokstaven "o"?

2012-10-26 @ 16:41:31
Postat av: Gubb-Robert

Rosa risgrynsgröt åt flickorna och ljusblå risgrynsgröt åt pojkarna. Orange risgrynsgröt på Halloween (karamellfärger). Det påstods tidigare att risgrynsgröt inte fanns i asien efter som de inte dricker komjölk. Majoriteten av asiens olika folk tål inte komjölk? Till budskapet. Du är inte med i svenska Wikipedia. Bäst att du skriver in dig själv. Ditt personnamn är ute på www.flashback.org.

2012-10-27 @ 21:05:36
Postat av: Gubb-Robert

Det sant som det redan är sagt. En artist har inte tid att sköta sin egen blogg. För att fansen ska få fortlöpande information även om artistens vardag, så måste ett syskon eller flickvän sköter bloggen.

2012-10-31 @ 07:53:57
Postat av: Sandra

Hej!

Måste bara kommentera detta och säga att du är helt grym på gitarr och att sjunga! Och jag tycker att det är coolt att du tar plats och vågar sticka ut. Älskar dina låtar, du kommer definitivt att gå långt!
Och btw, det här är nog ingen nyhet direkt.. men du är sjukt söt i dina scenkläder <3

2012-10-31 @ 19:48:15
URL: http://www.idwtbaotm.blogg.se
Postat av: Gubb-Robert

Förslag. Försök ordna en spelning i Kungsträdgården, Stockholm City, i vår när körsbärsblommorna blomma i just Kungsträdgården. Be i konsertannonsen att mangafansen kommer dit i sina mangainspererade kläder. Vill du göra något kontroversiellt som även kan ge problem i Japan, sjung låten "Döda de vita hundarna" (USA-soldater). En visa om en av flera piloter i styrbara raketer som forslades under gamla tröga bombplan (1945?). Men efter all övning så blev alla de tröga bombplanen nedskjutna och raketpiloterna störtade med bombplanen. Hela historien får någon Japan datoranimera och lägga in ditt sjungande ansikte i ett bildhörn. Det explosiva i idén är att du är vit och tillhörde fienden rasmässigt i alla fall. Gå inte på Japanernas klagolåt över USAS två atombomber. Japsen hade alla vapen vända ut över stilla havet. Det hade sannolikt blivit Sovjetryssarna som invaderat Japan bakifrån år 1946?

2012-11-02 @ 10:14:34
Postat av: Cajsa

Hej!
Är också Sundsvalls-bo men är nu bosatt i Stockholm och är sångerska. Blir dock inte bokad som dig i Japan precis. ^^ Men jag älskar din stil, den är fan GRYM! Älskar japanska också även om jag inte kan så mycket (men kan den viktigaste meningen för mig i alla fall. "musiken i mitt hjärta"). Är fortfarande i stadiet att jag måste fråga runt om spelningar, blir inte precis uppringd. Dock har ett skivbolag uptäckt mig nu som ligger i USA men de är bosatta i Sverige så vi ska pröva vingarna i USA ev. :)
Det intressanta och skulle vara att göra något tillsammans med dig någon gång? Jag studerar just nu till musikalartist så jag är flexibel på sceniska delar. ;-) Jag har inget eget material än. Har sagt länge att jag ska börja skriva men det blir fan aldrig av. Återkom gärna. Oh vi pratar inte om att göra något nu på en gång utan kanske om något år eller två. Ska jobba lite med Nanne Grönvall i hennes nya stiftelse till våren så vet inte hur mycket tid jag kommer ha förrän om ett år liksom. :)
Ha det gött och tänk på saken. Vi kan alltid ses på en fika i Sundsvall eller något och diskutera saken. Vars i Sundsvall studerar du? Jag ska nämligen EVENTUELLT (Inget bestämt än) komma till Skvadern då det är min gamla skola och hålla ett föredrag om vad jag gör nu och hur jag gick vidare efter gymnasiet eftersom att det går väldigt bra för mig just nu (mycket bättre än de trodde att det skulle gå i alla fall) men det är inget bestämt än som sagt.

2012-11-02 @ 21:40:31
URL: http://cjssong.se
Postat av: Rakel

Du (och seremedy) har fått mig att gilla visual kei, grattis och tack! <3 fick reda på vilka ni var för bara några dagar sedan, men ser en ny obsession coming up :p

2012-11-06 @ 00:19:15
URL: http://unarmed.blogg.se/
Postat av: Elsa

Jag är så jävla stolt att du är svensk <3 Jag har aldrig haft en svensk idol, och det är så coolt att förstå vad du säger (när du pratar svenska ;) )
Folk tycker jag är galen som gillar dig och An Cafe, men det är bara sorgligt för dom. Jag är så ledsen för att ni gillar biffar med magrutor och all musik som är "inne" - men det finns fortfarande hopp för er! :')
Jag har just börjat, smått lära mig japanska, och det är ju inte det lättaste språket här i världen, men du är verkligen till stor hjälp

Tack för allt du gör, för att du är en sådan bra förebild, för att du är så jäkla cool och inspirerar mig att fortsätta vara mig själv även om folk tycker att jag är galen <3 o(^•^)o

2012-11-10 @ 19:45:29
Postat av: Moa

Älskat låten, sjukt bra!!

2013-02-04 @ 21:03:58
URL: http://moametz.blogg.se
Postat av: Anonym

yohio jag älskar dig
ring mig eller gå in på fecbook och sök på [email protected] så ser du en svart panter sen fråga om ja vill bli vän med dig jag såg digi välingby city och i solna

2013-03-29 @ 15:28:49
Postat av: jossan

jag gillar korv och yohio

2013-05-23 @ 18:50:17
Postat av: anonym

jag gillar yohio och korv

2013-05-23 @ 18:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0